1845 – Kvalitetsløft af onlinebetalingsløsning
Der er gennemført et kode- og funktionalitetsmæssigt løft af vores onlinebetaling’s løsning. Dette giver bl.a. en sikkerhed for at det indbetalte beløb altid stemmer med det opkrævede beløb. Samtidigt giver det mulighed for at man med det samme kan se opkrævningen på medlemmet.
’Periodisk opkrav’ på opkrævningsjournal udgår og erstattes med en revurderet liste af opkrævningstyper:
- UDGÅETBrevudsendelseKampagne
- TILFØJET’Uplaceret betaling’ anvendes på opkrævninger som dannes i "Opret opkrævninger for uplacerede betalinger"’Online betaling’ anvendes på opkrævninger som dannes i "Opret opkrævninger for online betalinger"’Genberegning’ anvendes på opkrævninger som dannes ved genberegning’Integration’ anvendes på opkrævninger som dannes via integration
- UFORANDRET’Manuelt’ anvendes på opkrævninger som oprettes manuelt’Periodisk’ anvendes på opkrævninger som dannes i ‘Dan opkrævning’
Den nye opkrævningstype vil være synlig på opkrævningsjournal, -hoveder og -linjer.
For opkrævninger med typen Online-Betaling gælder følgende:
- Betalingsstatus fra online-betalingen vises på Opkrævningshovedet
- Tidligere blev opkrævning oprettet når online-betalingen blev gennemført, dvs. når online-betalingen fik status Captured. Nu oprettes de på købstidspunktet og det er totaler fra denne opkrævning som indsættes på online-betalingen således at de altid har samme beløb.
- De placeres altid i seneste ikke-bogførte journal med online-opkrævninger. Findes det ikke oprettes en ny. Journalen anvendes/lever således indtil alle opkrævninger i journalen er bogført.
- Så længe online-opkrævningens betalingsstatus er ’Afventer svar fra kortudsteder’ kan opkrævningen ikke behandles med de sædvanlige funktioner, herunder redigering, sletning og bogføring
- ved sletning af en online-opkrævning, fjernes opkrævningsreferencen fra online-betalingen
- Oprydningskørslen udvides til også at slette ufakturerede online-opkrævninger hvor betalingen aldrig blev gennemført.
- Den eksisterende kørsel som opretter opkrævninger for online-betalinger, anbefales fortsat at ligge i jobkø med gentagende afvikling. Bemærk ændring i navn/funktionalitet:tidligere: Opret opkrævninger for online betalinger (Den blev anvendt til at oprette, godkende og bogføre alle online-opkrævninger med gennemført betaling)aktuelt: (Opret og) bogfør opkrævninger for online betalinger. (Den anvendes til at oprette opkrævninger for de åbne onlinekøb som er foretaget før denne løsning samt godkende og bogføre alle online-opkrævninger med gennemført betaling)
2020 – medlemsnr og navn i infolog
Infolog som vises ved import af adresser fra CPR er beriget med medlemsnummer og navn, så det er lettere at finde og rette medlemmet eks. ved dødsfald eller udrejse.
2018 – Aktuel adresse og gln på genberegningsbilag
Det har tidligere være vores filosofi at genberegningsbilag skulle være et spejl af det originale bilag.
Vi har revurderet og ændret således at alle genberegningsbilag skal have fakturakontoens aktuelle adresse og GLN nummer.
Eneste undtagelse er, hvis man ved en genberegning har valgt, at tilbageførslen skal være på separat bilag. I dette tilfælde vil tilbageførslen være til den adresse og GLN nummer, der er anvendt på den oprindelige opkrævning.
2008 – Kendt ny pris i opkrævningsperiode og dikteret periodeopdeling
Opdel opkrævningslinje per datoTidligere var det kun kontingentgruppeskift i en opkrævningsperiode som kunne udløse en opdeling af opkrævningslinjerne.
Nu er det muligt at opsætte/diktere nogle datoer for hvilke man ønsker opdeling af opkrævningslinjer når der opkræves hen over de datoer. Det kan f.eks. anvendes til opdeling per årsskifte a.h.t. periodisering eller det kan være der er besluttet nye priser midt i den kommende opkrævningsperiode som man ønsker der skal tages højde for.
Den nye logik er kun aktiv når den aktiveres i Opsætning af CAMP 365
Når logikken er aktiveret skal der under Opdeling af opkrævningsperioder opsættes de datoer per hvilke man ønsker opdeling af opkrævningsliner.
BemærkDen indbyggede standard sammenlægningsfunktion aktiveret med ”Sammenlæg opkrævningslinjer” vil ikke sammenlægge linjer opdelt per de opsatte datoer, ligesom logikken ikke er af frekvensopsætning.
_Startdato_så vil opkrævningslinjer som opkræves hen over datoen blive opdelt per den dato
Alle abonnementer
- Ja: så vil opdelingen ske på alle opkrævningslinjer, alle abonnementer
- Nej: så vil opdelingen kun ske på de opkrævningslinjer med abonnementer som har markering i ’Opdel opkrævningsperiode’, se nedenfor
KommentarTekstfelt som kun har intern informationsværdi. I bestemmer helt selv indhold og værdien anvendes ikke af systemet.
1989 – Taksonomi i udvalgsservice
Nu viser udvalgsservicen om der findes en taksonomi på udvalget. Man kan også afgrænse, så feltet viser om en specifik taksonomi findes.
2010 – Mere datokontrol ved (op)rettelse af jobkort
Der er kommet mere kontrol på registrering af jobkort for at undgå overlap på hovedansættelser.
1884 – Email emner
På siden "E-Mail emner er der nu mulighed for at opsætte den tekst, der står i emnefeltet, når der sendes en mail fra Business Central.
I kolonnen "Anvendelse" angiver man den type af e-mail, som skal sendes.I kolonnen "Emne" indsætter man den tekst, der skal stå i emne-feltet.
Der er mulighed for at indsætte wildcards i emne-feltet. Se beskrivelsen i kolonnen "Forklaring".
2021 – opdater kontingentgruppe diagram
På rollecenteret Medlemsadministrator er der rettet en fejl på visningen af diagrammet for "Medlemmer pr. kontingentgrp."
Diagrammet er default skjult, men kan hentes frem via "Tilpas".
Kriteriet for hvilke medlemmer, der medtages i diagrammet opsættes under "CAMP 365 opsætning" i feltet "Rollecenter regel kontingentgruppediagram".
1958 – Automatisk ophævelse af betalingsudligning ved kreditering
Ved bogføring af kreditering (tilbageførsel fra genberegning) er det nu muligt automatisk at få ophævet evt. tidligere betalingsudligning og få krediteringen udlignet med den oprindelige opkrævning. Herefter kan betalingen så blive udlignet med den nye opkrævning (fremførsel fra genberegning) via udligningskørslen.
Automatikken aktiveres via den nye parameter i Camp 365 Opsætningen "Ophæv udligning ved genberegning"
2002 – Præfiks abonnementer
Der er indført postfix CAMP 365 på abonnements relaterede objekter, så de ikke forveksles med Microsofts abonnements objekter.Således kan man fremsøge og kun se relevante abonnements relaterede objekter med ‘CAMP Abon’
1870 – markering for gl. saldo fjernet men funktionalitet bevaret.
Markeringsfelt ‘Inkl. gammel saldo’ er udgået/fjernet fra opkrævingshovedet.Filtrering på opkrævninger med gammel saldo sker fremadrettet på om der er beløb i ‘Gammel saldo’.
Bemærk markeringen var altid (og kun) sat når der faktisk var et beløb i gammel saldo, så der er ingen funktionalitetsændring selvom markeringen er udgået.
2005 – Uændrede felter i Eksterne ændringer
Eksterne ændringer vil nu vise den oprindelige værdi under nye værdier, hvis feltet blev udeladt ved kald til profil-servicen. Tilsvarende til svaret fra profil-servicen indeholde de oprindelige værdier for udeladte felter.Ændringen påvirker ikke eksisterende poster i eksterne ændringer.
1996 – Valgfrie tekster på jobkort
Der findes nu valgfrie tekst-felter på jobkort.Man kan opsætte ledetekster under CAMP 365 Opsætning.De valgfrie tekstfelter er synlige på jobkort og jobkortskube
1992 – Beregn kun synlige FlowFields
Håndtering af ny funktion "Beregn kun synlige FlowFields".
1988 – Beregning af tillidsrepræsentant i uddannelseskube
Nu beregnes også tillidsrepræsentant i uddannelseskuben.
1991 – Bogført viser forkert ved opslag
I opslaget på opkrævningsjournaler beregnes feltet bogført ikke.
1934 – GDPR fakturalinjer
Vi har tilføjet ekstra rettigheder til alle relevante tabeller, som er begrænset af cloud-licensen.Desuden har vi ændret opslaget af tabeller i GDPR klassificeringen, så der kun vises relevante tabeller for henholdsvis Debitor og Kreditor via ny udvælgelses dialog:Bemærk, at det ved første opslag i skærmbilledet, kan tage lidt tid at vise de tabeller der kan anvendes, grundet filtrering på tabeller, som vises, skal være relateret til Debitor eller Kreditor.Man kan stadig opsætte tabeller, som ikke er relateret til medlemmer eller leverandører ved at skrive tabelnummeret.Disse tabeller anonymiseres dog ikke, da systemet ikke kan afgøre hvilke poster, som skal anonymiseres.
1823 – Medlemsadministrator rettigheder
Rettighedssættet Medlemsadministrator er udvidet med adgang til bogførte salgsfakturaer og administration af dubletsøgestrenge.