1. Anvendelsesområde
1.1. Disse standardvilkår og -betingelser gælder for alle tilbud, salg og leverancer af produkter eller services mellem Leverandøren og Kunden. Betingelserne gælder, medmindre andet er aftalt mellem parterne.
2. Tilbud og aftaler
2.1. Fremsendte tilbud er gældende i 30 dage, og accept kan gives via e-mail eller elektronisk signatur.
2.2. Aftaler om enkeltleverancer starter ved accept af tilbuddet og ophører ved endt leverance, når Leverandøren har leveret de aftalte produkter eller services, og Kunden ikke har fremlagt eventuel reklamation inden for 14 dage.
3. Priser og fakturering
3.1. Kunden betaler for de ydelser og services som beskrevet i det fremsendte tilbud. Priserne i tilbuddet baseres på de produkter eller services, der er accepteret og aftalt mellem parterne.
3.2. Alle priser er angivet i DKK og er ekskl. moms. Betalingsbetingelserne er 10 dage fra faktureringsdatoen.
3.3. Priserne indeksreguleres årligt den 1. januar efter Danmarks Statistiks nettoprisindeks, dog minimum 5% årligt.
3.4. Leverandøren forbeholder sig retten til at opkræve ekstrabetaling efter vores standard prisliste for arbejde ud over det aftalte, hvis dette skyldes forsinkelser, fejl eller mangler i det materiale, Kunden har leveret.
3.5. Ved betaling efter forfaldstid pålægges morarente efter Renteloven fra forfaldsdagen, og rentesatsen følger Rentelovens § 5, stk. 1.
3.6. Faktureringen sker efter Leverandørens vejledende listepriser.
Rejse- og transporttid til Københavnsområdet/Nordsjælland afregnes fast med 1 time tur/retur efter gældende timepris.
Rejse- og transporttid til destinationer på Sjælland og øer med broforbindelse hertil, bortset fra Fyn, afregnes efter gældende timepris.
Rejse- og transporttid til øvrige destinationer, herunder til Fyn og Jylland, afregnes med 50 % af gældende timepris. Omkostninger, herunder færge- og broafgifter, ved rejse og ophold uden for Sjælland, afregnes efter bilag.
3.7. Eventuelle rykkerskrivelser tillægges et gebyr.
3.8. Hvis Kunden gentagne gange fraviger betaling af de leverede leverancer, forbeholder Leverandøren sig retten til at lukke adgangen til Leverandørens services samt at annullere yderligere leverancer indtil betaling har fundet sted.
3.9. Alle licenspriser er angivet for en årlig licens og faktureres årligt forud pr. 1. januar
3.10. Opsigelse af aftalen kræver 6 måneders skriftlig varsel til næste fornyelsesdato
3.11. Eventuel rabat givet ved flerårige aftaleperiode, frafalder ved overgang til ét-årige aftaleperioder, medmindre der forinden aftales ny flerårig aftaleperiode, hvorefter en eventuel ny rabat fastsættes.
3.12. Ved opstart af projekt faktureres 30% af henholdsvis abonnements- samt kontraktbeløbet
3.13. Leverandøren kan justere priser med 30 dages varsel, og priser på tredjepartssoftware kan ændres ved valutakurs-, indkøbspris- eller andre eksterne ændringer.
3.14. Timebaserede ydelser afregnes pr. påbegyndt halve time, og minimum en halv time.
Konsulentassistance, support og øvrige ydelser leveres til gældende timesatser ekskl. moms, som er gældende for hverdage (alm. arbejdsdage) i tidsrummet 08.30 – 16.30.
I tidsrummet 16.30 – 22.00 tillægges 50% og i tidsrummet 22.00 – 08.30 tillægges 100%.
I weekender og på helligdage tillægges 100%.
4. Tredjepartssoftware vilkår
4.1. Software leveret af tredje part er underlagt producentens vilkår for garanti, licenser og ophavsret, og Leverandøren kan ikke holdes ansvarlig for fejl eller mangler i denne software. Prisændringer fra tredjepart kan medføre prisjusteringer for kunden.
5. Egenudviklet software
5.1. Leverandøren ejer ejendoms- og ophavsrettigheder til deres egenudviklede software (CAMP Apps), hvortil kunden erhverver en ikke-overdragelig, ikke-eksklusiv brugsret. Når aftalen bortfalder lukkes løsningen.
6. Leverings- og installationsprocedure
6.1. Leverandøren foretager intern test af softwarefunktionalitet før levering baseret på kravspecifikationer, og kunden er ansvarlig for eventuelle følgefejl i egne data, men kan mod betaling få assistance, se bilag 1.
7. Garanti og fejlrettelse
7.1. CAMP standard Apps har en 3 måneders garanti på dokumenterede fejl, hvor Leverandøren forpligter sig til at afhjælpe væsentlige fejl uden beregning, med undtagelse af fejl forårsaget af kundens forhold, eller usædvanlig brug.
8. Ansvarsbegrænsning
8.1. Leverandøren yder ikke købelovsgaranti, men afhjælper erkendte fejl som en del af vedligeholdelsesaftalen. Leverandøren er kun ansvarlig for skader ved grov uagtsomhed og ikke for indirekte tab som driftstab, tabt fortjeneste eller datatab, med ansvar begrænset til årlig kontraktsum.
9. Tvister og lovvalg
9.1. Eventuelle tvister afgøres efter dansk ret ved Københavns Byret som eksklusivt værneting.