Er I digitale nok i disse hjemmearbejdstider?

12 maj - 2020

Det kan være en udfordring at betjene foreningens medlemmer, når alle medarbejdere arbejder hjemmefra, og alting skal foregå digitalt. Arbejdsrutinerne er forandret, kollegerne sidder ikke på den anden side af skrivebordet, lige til at spørge til råds, og måske har alle ikke adgang til de samme systemer som til daglig.

Med corona-krisen er vi blevet kastet ind i den digitale tidsalder – selvfølgelig har vi været der et stykke tid, men mange af rutinerne har vi kørt, som vi plejer, i stedet for at benytte os af de digitale muligheder. I dag har vi ikke længere et valg – vores arbejde skal udføres online, med alle de fordele og udfordringer, det medfører.

Som forening har I brug for at fastholde og rekruttere medlemmer, og det kan være svært hjemme fra køkkenet, selvom I er nok så meget sammen hver for sig på diverse online platforme og er blevet gode til at holde Teams-møder.

Hvordan fastholder I et højt serviceniveau hjemmefra?

Oveni har mange foreninger ekstra travlt for tiden og har mere kontakt med deres medlemmer, end de plejer – der er brug for rådgivning og hjælp, fx hos fagforeninger, arbejdsgiverorganisationer og frivillig-foreningerne.

Der er mange spørgsmål, der skal afklares, og mange mennesker er usikre og har brug for støtte til at tackle den usikre tid med nye regler, nye arbejdsvilkår, fyringer, hjemsendelser og hjælpepakker.

Den usikkerhed og utryghed, det skaber hos medlemmerne kan mærkes hos foreningerne.

Hvordan ser det ud hos jer?

Er I klædt på til det øgede arbejdspres samtidig med, at jeres medarbejdere også er under pres? Det kræver noget af jeres medarbejdere og af jeres medlemsløsning! Er den gearet til dette?

Nutiden og fremtiden er digital

Selvom Danmark langsomt åbner igen, varer det nok længe, før vi er tilbage til normalen – hvis vi nogen sinde kommer det! I hvert fald bliver vi på hverken kort eller langt sigt mindre afhængige af vores digitale platforme og systemer.

Med et moderne medlemssystem som CAMP 365, der er cloud-baseret, kan I tilgå jeres system når som helst og hvor som helst. I kan sidde i sofaen med iPad’en eller på hjemmekontoret med jeres pc og stadig tilgå den samme brugergrænseflade, I er vant til.

CAMP 365 er baseret på en Microsoft standard platform, så alting er integreret med Office-pakken, og I er sikre på, at det virker – hele tiden. Også når der er run på, fordi det er hele verden, der arbejder hjemmefra.

Fleksibiliteten er også ekstra vigtig for foreningerne lige nu, hvor nogen har ekstra travlt, og andre lukker ned. I stedet for at købe licenser, som du hænger på et år ad gange, kan du nu skrue op og ned på antal brugere fra dag til dag.

Det vil sige, at du kan reducere antallet, hvis nogen skal sendes hjem eller afskediges, og du kan skrue op, hvis I har travlt uden at investere voldsomt.

Få en demo – online

Få en demo af et medlemssystem, der er født digitalt og klar til at hjælpe jer med at gøre det både nemmere og billigere at servicere jeres medlemmer – også hjemme fra sofaen.

Tag fat i Søren Meldgaard 31 47 03 23 og aftal en online snak med ham om det, I har brug for i jeres forening.