Vi spiller ubevidst hasard med medlemmernes oplysninger

Vi spiller ubevidst hasard med medlemmernes oplysninger

Mange foreninger passer ikke godt nok på deres medlemsdata. Det kan koste dyrt på flere fronter.pas-paa-dine-data

På baggrund af individuelle møder med 200 ledere fra professionelle foreninger i Danmark har ComputerCamp kortlagt de fem mest udbredte faldgruber, når professionelle foreninger skal vælge nyt økonomi- og medlemssystem.

Der er mange faldgruber, når der skal indføres nyt medlemssystem. Er et CRM-system velegnet? Skal man have et skræddersyet system, fordi foreningen er unik? Hvor meget kan man gabe over på en gang?

I dette indlæg skal vi se nærmere på lemfældig omgang med medlemsdata.

Faldgrube #5: Har vi sørget for at beskytte og bevare vores medlemsdata?

Mange foreninger anser deres medlemsdata for at være guld værd. Alligevel har mange en ikke særlig solid politik på området:

  • ”Vi har prøvet at miste vores data, fordi back-up’en ikke fungerede.”
  • ”Hvis vores it-mand holder op, har vi et problem.”
  • ”Vores programmer og data ligger på vores egen server i kælderen.”

Fakta: Spiller hasard med medlemmernes oplysninger

Det er et seriøst problem for en forening at miste sine medlemsdata. Genskabelse kan være dyrt – hvis det da overhovedet er muligt. Medlemmerne bliver utilfredse og synes, de får dårlig service. Foreningens administration risikerer en masse bøvlet ekstraarbejde.

Alligevel er glemmer mange foreninger at sikre data eller er afhængige af en enkeltpersons viden. Det er at spille (ubevidst) hasard med medlemsdata.

Mange foreninger er tillige usikre på begreber som cloud computing, software-as-a-service, online backup og lignende begreber.

Løsning: Læg it ud i skyen

I stedet for at lave et atomsikret serverrum med avancerede sikkerhedsforanstaltninger vil det for de fleste foreninger være ganske fornuftigt at placere centrale it-installationer på professionelle datacentre eller at benytte sig af cloud computing, hvor leverandøren har ansvaret for datasikkerheden.

Ligesom de færreste har deres eget elektricitets- eller vandværk, bør mange også lade deres it-services fremstille ude i byen og hente dem hjem via internettet. Denne type løsninger hedder som bekendt cloud computing og giver foreningen:

Plads til at fokusere mere på sit primære virke (kerneforretningen).

  • Større omstillingsparathed takket være både funktionel og økonomisk fleksibilitet i cloud-løsninger.
  • Lavere investeringer her og nu, hvilket styrker likviditeten.
  • Garanteret tilgængelighed til it-services og adgang til professionel support.

Læs her om de fem faldgruber for foreninger, der skal have nyt økonomi- og medlemssystem:

 #1: Vi er unikke og skal have et skræddersyet system

#2: Vi skal have et CRM-system

#3: Vi blev lovet så meget, som ikke passede

#4: Vi gabte over for meget på en gang

#5: Vi spiller ubevidst hasard med medlemmernes oplysninger

Hvis du også vil høre om ComputerCamps bud på en vaskeægte medlemsløsning, så se vores hjemmeside eller kontakt Søren Meldgaard på 3147 0323 eller sme@computercamp.dk.

Del denne post

campnews
Tilmeld dig vores nyhedsbrev