Vi skal have et CRM-system

Vi skal have et CRM-system

Selvom medlemmer kaldes kunder, har foreninger brug for et medlemssystem, ikke for et CRM-system.block2

På baggrund af individuelle møder med 200 ledere fra professionelle foreninger i Danmark har ComputerCamp kortlagt de fem mest udbredte faldgruber, når professionelle foreninger skal vælge nyt økonomi- og medlemssystem.

Fik du læst om den første faldgrube – at foreninger ser sig selv som unikke?

Den næste faldgrube er at betragte sine medlemmer som kunder og derfor tro, at man skal bruge et CRM-system til håndtering af sine medlemmer:

Faldgrube #2: Vores medlemmer er vores kunder. Derfor bør vi have et CRM-system

Det er godt, når en forening også anskuer deres medlemmer som kunder, der skal behandles godt og have relevante services for at vedblive med at være medlemmer. Og selvfølgelig ønsker foreningen at registrere data om medlemmerne for at kunne følge medlemmernes behov.

Men mange går galt i byen, når de tror, at en CRM-løsning kan gøre det ud for et medlemssystem.

Fakta: CRM-system er en kun halv løsning

CRM-funktionalitet dækker kun nogle af arbejdsprocesserne i en forening, men slet ikke dem alle. Bruger man et CRM-system som medlemsløsning, bliver man derfor hurtigt skuffet, fordi der mangler funktionalitet, som understøtter alle foreningens arbejdsgange og behov. Et rigtigt medlemssystem har al den nødvendige funktionalitet.

Løsning: Vælg et rigtigt medlemssystem

  • Vælg en medlemsløsning, som sikrer Jer overblikket over foreningens medlemmer, aktiviteter og økonomi.
  • En integreret medlems- og økonomiløsning sikrer den røde tråd mellem alle medlemsdata, inklusiv økonomi, medlemsdata, møder og kurser, udvalgsposter, dokumenter, rapporter osv.
  • Løsningen skal ikke kun være tilgængelig på kontoret, men også når I arbejder hjemmefra, er på rejse eller er nødt til at anvende en anden computer end jeres egen.

Læs her om de fem faldgruber for foreninger, der skal have nyt økonomi- og medlemssystem:

#1: Vi er unikke og skal have et skræddersyet system

#2: Vi skal have et CRM-system

#3: Vi blev lovet så meget, som ikke passede

#4: Vi gabte over for meget på en gang

#5: Vi spiller ubevidst hasard med medlemmernes oplysninger

Hvis du også vil høre om ComputerCamps bud på en vaskeægte medlemsløsning, så se vores hjemmeside eller kontakt Søren Meldgaard på 3147 0323 eller sme@computercamp.dk.

Del denne post

campnews
Tilmeld dig vores nyhedsbrev