Vi gabte over for meget på en gang

Vi gabte over for meget på en gang

Vi gabte over for meget, da vi indførte vores it-system og fik en kedelig oplevelsegab-ikke-over-for-meget

 På baggrund af individuelle møder med 200 ledere fra professionelle foreninger i Danmark har ComputerCamp kortlagt de fem mest udbredte faldgruber, når professionelle foreninger skal vælge nyt økonomi- og medlemssystem.

Fik du læst om, at CRM-systemer ikke kan det samme som medlemssystemer eller at tidligere tiders skuffelser holder foreninger tilbage fra it-investeringer?

Dette indlæg handler om problemet med at foreninger ind imellem slår et større brød op, end de kan bage:

Faldgrube #4: Vi gabte over for meget på en gang, da vi indførte vores it-system

 Rigtigt mange foreninger har prøvet it-projekter, hvor de prøvede for mange ting på samme tid:

  • ”Vi kom aldrig helt i mål.”
  • ”Vi har ikke taget hele systemet i brug endnu.”
  • ”Nogle medarbejdere kan ikke finde ud af at bruge systemet.”

Fakta: Nyt it-system påvirker organisationen

Implementering af en ny medlemsløsning er et organisationsprojekt. Det er ikke kun bits og bytes, men også mennesker, som skal bruge systemet.

Planlægning kan gøres mere eller mindre optimistisk. Men husk, at der næsten altid kommer sygefravær, opsigelser og ferier, som påvirker planerne. Og forudsætninger og behov kan ændre sig under forløbet.

Desuden skal de daglige opgaver også passes. Foreningens arbejde kan ikke bare stilles på standby, mens det nye it-system bliver indført.

Løsning: Læg en robust plan for implementeringen

  • En elefant skal som bekendt spises i bidder. Så opdel projektet i faser. Og lav en tidsplan med indlagte buffere.
  • Medarbejdere skal inddrages og motiveres til at arbejde med det nye it-system, som påvirker deres daglige arbejde og rutiner.
  • Se projektet som et organisationsprojekt og ikke bare en teknisk installation.

Læs her om de fem faldgruber for foreninger, der skal have nyt økonomi- og medlemssystem:

 #1: Vi er unikke og skal have et skræddersyet system

#2: Vi skal have et CRM-system

#3: Vi blev lovet så meget, som ikke passede

#4: Vi gabte over for meget på en gang

#5: Vi spiller ubevidst hasard med medlemmernes oplysninger

Hvis du også vil høre om ComputerCamps bud på en vaskeægte medlemsløsning, så se vores hjemmeside eller kontakt Søren Meldgaard på 3147 0323 eller sme@computercamp.dk.

 

Del denne post

campnews
Tilmeld dig vores nyhedsbrev