Vi blev lovet så meget, som ikke passede

Vi blev lovet så meget, som ikke passede

Forening blev skuffet over it-system og er i dag meget forsigtige. Tag ikke leverandørens ord for gode varer.saelger

På baggrund af individuelle møder med 200 ledere fra professionelle foreninger i Danmark har ComputerCamp kortlagt de fem mest udbredte faldgruber, når professionelle foreninger skal vælge nyt økonomi- og medlemssystem.

Fik du læst om, at CRM-systemer ikke kan det samme som medlemssystemer eller at foreninger tror, de er meget unikke?

Nu handler det om, at skuffede forventninger ved tidligere it-projekter lægger en dæmper på lysten til at prøve nyt. Brændt barn skyr som bekendt ilden.

Faldgrube #3: Vi blev lovet så meget, som ikke passede. Nu er vi skuffede og måske lidt for tilbageholdende.

Mange foreninger har brændt fingrene og været igennem skuffende it-projekter.

  • ”Leverandøren sagde, det var en standard løsning.”
  • ”Det blev meget dyrere end aftalt og har krævet mange flere ressourcer end forventet.”
  • ”Vi kan godt få it-support, men de har ikke forstand på foreningers måde at fungere på.”

Fakta: Løsningen ser kun godt ud på papiret

Hvis I bruger et gammelt system, findes der nok noget bedre ude på markedet, som kunne gøre jer mere effektive. Mange løsninger ser godt ud i købsfasen, men ikke alle er færdigudviklede eller er måske kun leveret til få kunder og i forskellige udgaver. Der er med andre ord ikke tale om modne, gennemtestede systemer. Det kan give en masse dyre og ærgerlige overraskelser.

Løsning: Vær sikker på, hvad I køber, og hvem I køber hos

  • Vælg altid en leverandør, der er vant til at arbejde med foreninger og derfor kender foreningers behov.
  • Vælg en løsning, som I kan se i drift, inden I indgår en aftale.
  • Definér nogle vigtige og gerne målbare succeskriterier, som skal være opfyldt.
  • Tag referencer hos foreninger, som anvender løsningen og ligner jeres forening.
  • Betal kun i takt med, at tingene virker og tages i brug.

Læs her om de fem faldgruber for foreninger, der skal have nyt økonomi- og medlemssystem:

 #1: Vi er unikke og skal have et skræddersyet system

#2: Vi skal have et CRM-system

#3: Vi blev lovet så meget, som ikke passede

#4: Vi gabte over for meget på en gang

#5: Vi spiller ubevidst hasard med medlemmernes oplysninger

Hvis du også vil høre om ComputerCamps bud på en vaskeægte medlemsløsning, så se vores hjemmeside eller kontakt Søren Meldgaard på 3147 0323 eller sme@computercamp.dk.

Del denne post

campnews
Tilmeld dig vores nyhedsbrev